Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

I skrevet på Clabbe ( Flyttad från Aviator tur och retur)

Av Caroline Nilsson - 14 mars 2016 20:30

Denna gången hade jag dansken och Farbror J som resesällskap. Eftersom att vi var sena på planet blev vi väldigt glada när vi ändå hamnade sidan om varann. Dansken och farbror J hamnade sidan om varann och jag på andra sidan gången sidan om en blond tjej som verkade känna personerna som satt längst fram.

Jaja vi va på plats och allt verkade lugnt ..... Men då hör man någon väldigt högljudd människa komma längs gången.. Då kommer en tjej ca 150 cm lång och typ lika bred... PustandEs och stånkandes och pratandes högt ( hon hade någon form av bokstavs kombination.. Förmodligen lååång) Vi satt långt fram i planet och hon kom närmre och närmre å då... Flygvärdinnan kommer och frågar om Farbror J kan flytta sig eftersom att platsen den stånkande tjejen skulle sitta på var en nöditgång. Artig som han är sa han ja och lämnade dansken till sitt öde sidan om den stånkande tjejen. Såg hur dansken bara försvann.... Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.... Jag satt ju på andra sidan...

Men en det slutar inte här... Då kommer det en kille med assistent han oxå ganska högljudd och de enda platserna som nu är lediga på planet är de 2 allra längst fram, där man åker bak och fram... Och det var ju oxå näduttgång så där fick inte killen med assistent sitta då kommer Flygvärdinnan och frågar mig och tjejen som sitter sidan om mig om vi kan flytta längst fram. Hon blir inte så ledsen Eftersom att hon verkar känna personerna som sitter där... Jaja så hamnar vi alltså längst fram i planet och får åka bakoch fram.. Jag hamnar mitt emot en äldre gubbe... Han ser inte speciellt glad ut över att ha fått sällskap av mig. Jag tittar tillbaka surt... Men jäklar vad jag känner igen gubben.... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa det är ju Clabbe af geijerstam.. Attans. Han verkar tycka att han är lite bättre än mig och kända människor fÅr man ju som bekant i te

Titta på. O..K..E...Y! Var ska jag titta då, han sitter ju mitt emot mig. Å varför är han tuff han var ju typ kändis innan jag föddes, hade det inte vart för att jag sett han i idoljuryn hade jag ju i te vetat vem han var... Å ingen tidning och ingenting...

Hjälp!

Försöker få kontakt med dansken som nu ligger slickad i fosterställning längs vägen sidan om dn stånkande tjejen som talar väldigt högt om att hon har ont i nacken... Kissat på sig när hon åkte ambulans... Etc....

Alltså hur

Kunde det bli så här?! Vi satt långt fram i planet eftersom att detta är den delen av planet som är den lugna avdelningen. Men nu har den uppenbarligen blivit EN ANNAN

DEL PLANET.

Så ska planet lyfta och då inser jag nästa problem.... Jag får hålla emot väldig mycket

Med benen... För om jag kasar ner hamnar jag i skrevet på Clabbe!!! Å var ska jag titta??! Nej titta inte i skrevet!!!!! Å nej titta inte han i ögonen, han är ju känd??? 

Å dansken går det inte att få kontakt med med den slickade positionenhan har . Farbror J är årsmodell äldre och..... Han sover!!!!!!!

OKEY!!!!!! Bara58 min och 42 sekunder. Å snälla störta inte. Jag vill verkligen inte hamna i skrevet på Clabbe!!!!!


En timme kan kännas väldigt lång när man sitter i EN ANNAN DEL AV PLANET!!!!

/Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ip...

Ovido - Quiz & Flashcards