Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Elefanter på flyget (Flyttad från aviator tur och retur)

Av Caroline Nilsson - 14 mars 2016 21:00

Kaptenen/Styrman kommunicerar med flygvärdinorna genom att prata i all anropet eller i telefon. Och när man precis håller på och borda så säger någon från cockpit massa siffror så att värdinnorna kan räkna att ingen gått vilse på flygplatsen..

Då säger dom tex. 87 vuxna 15 barn och 2 elefanter........ Elefanter......!

Jag satt där och tänkte och tänkte. Vad är elefanter...? Är det någon som har ett extra stort handbagage eller vad. Jag och Klas som jag flög med satt och skämta och skratta och försökte räkna ut vad det var... 

Då kommer det 2 personer som är str XXXXXXXXXL... Dom får två sätten var.. Jag och Klas tittar på varandra och har svårt att hålla oss för skratt..

Nää du skojar... Inte kallar dom stora människor för elefanter.....!!

Jaja det gick ett par flygturer och ibland var det elefanter och ibland inte.

Sedan kom det en tur till med elefanter och jag tänkte att jag nog måste fråga.

Så jag frågade en av flygvärdinorna

- ursäkta men vad menas med elefanter?

- Elefanter.....?! Svarade hon väldigt konfunderande 

- Ja du vet när man Bordar planet så säger kaptenen ibland..

56 vuxna, 13 barn och 2 elefanter.

- ASGARV..... Infants. Dom säger infants..

Oki oki jag gav henne veckans garv... Jag bjuder på det. Det var dessutom en av de trevligaste värdinnorna så oki oki oki...

Men....! 

Varför säger man två ord på svenska och ett på engelska? Vuxna barn och infants.. Adult children spädbarn ....

Hmmm kan inte riktigt släppa detta! Och är det nu så att man vill koda ordet spädbarn.. Varför inte koda det ordentligt. Typ vuxna barn och CODE RED!!! Hörde alla CODE RED!!!!!!


/Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ip...

Ovido - Quiz & Flashcards