Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Rakt på kavajen!!!!!! ( Från aviator tur och retur)

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ipaden. Denna morgon hade jag bestämmt mig för att hålla mig vaken och äta frukost på planet, händer inte så ofta, jag brukar somna ungefär när dom börjar prata om att stänga av mobiltelefonerna....

Men inte idag, idag var jag tuff och skulle vara vaken. Skönt nog så var inte den välklädda mannen lika tuff.. Han slumrade snabbt och sov... Tur var väl det! Frukosten kom och som ni alla vet så ska det vara näst intill omöjligt att hantera maten som serveras på ett flyg. Allt är helt galet inplastat och sitter fast med klisterlappar av karlssons klister typ så att man riskerar att armbåga grannen när man tar i för att få upp dessa. Och på brickan som är ca 30 gånger 20 cm ska det fås plats med mycket. Kaffe kopp, jouice diverse muggar ,servetter, macka, bestik,massa små påsar med salt och peppar etc. Och allt skräp, vart i allsin dar ska man lägga allt skräp. Nåväl jag är en late tjej och ska då förstås ha två mjölk paket om jag ska dricka vanligt kaffe.. de hära små trekants mjölkpaketen som håller i si sådär 3 år. Vem designade dessa j-a paket.. Dom är totalt omöjliga att öppna utan läckage, även dessa sitter med en liten påklistrad flick av typen karlssons klister. jaja det är som det är. Man sitter där och försöker tyst att öppna diverse tillbehör så tyst som möjligt av hänsyn till grannen som sover (jag borde sluta ta hänsyn, det är minsann ingen som tar hänsyn när jag sover). I alla fall så kom jag då till dessa fantastiska mjölkpaketen. Den lilla flicken sitter som berget men det går.. och... så händer det som inte ska hända.... Mjölken sprutar ut ur paketen.... på grannens fina kavaj arm..... OJ!!!!!!!! Det var inte lite..... 2 stora droppar som rann en liten bit på den fina marin blå kavajen..... ATTANS!!!! What to do.... Jag tittade med stora ögon på den stora vita fläcken på den välklädde sovandes arm... Var det någon annan som såg och vad ska jag göra. Jag grepade efter servetten men vänta nu.. Torkar jag han på armen så kommer han att vakna och då måste jag förklara vad jag håller på med.. Dålig idé... Eller ska jag väcka han och säga som det är:

-Ursäkta mig välklädde mannen men jag tror att det hände en liten olycka med din fina kavaj men ursäkta i alla fall... Nej det var ochså en dålig idé...

Kände att jag hade lite halvpanik. Stackarn skulle säkert upp på ett viktigt möte och där satt han inget ont annande med en stor vit fläck på den marinblå kavajen....

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ detta är så typiskt mig, vad hade någon annan gjort... Hmmm ja han vet ju inget men det hade ju vart sjukt pinsamt om han vaknade och såg kavaljen och fläcken, vad ska jag göra då?

Det var ju faktiskt ingen som såg... Jag låtsas som ingenting... Sitter och tittar på den jäkla fläcken hela flygresan och japp den torkar in men den försvinner inte, man ser den klart och tydligt.. Vi närmar oss Bromma och den välklädde mannen börjar vakna till. Jag känner mig nervös för att han ska se vad jag ställt till med... Nu börjar det svåra, samtidigt som jag vill ha koll på fläcken så kan jag inte titta för mycket då kommer ju han ochså att se den..

Låååånga minuter innan vi skiljdes åt... Puhhhh jag klarade mig. Jag har skickat en välklädd man på ett viktigt möte med en stor vit fläck på armen som han inte vet om.. på vänsterarmen... Oppsss.... Förlåt välklädde man…..

/Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 14 mars 2016 21:00

Kaptenen/Styrman kommunicerar med flygvärdinorna genom att prata i all anropet eller i telefon. Och när man precis håller på och borda så säger någon från cockpit massa siffror så att värdinnorna kan räkna att ingen gått vilse på flygplatsen.. Då s...

Ovido - Quiz & Flashcards