Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Caroline Nilsson - 13 mars 2016 21:00

Att flyga är lite mer omständligt än att tex åka tåg.. Ett tåg kan man i princip hoppa på i farten , det kan man inte mEd ett ett flyg....! När man flyger är tider Ā-O . Man får numera bokningsbekräftelse per sms. Jättebra! Dessa sms kollar man 73 gånger bara för att va säker. Jag flyger 07.15 every week. Ändå kollar jag smset hundra gånger bara för att va säker. Jag måste åka hemifrån 06.00 allra senast 06.15 ( jag åker 06.16) men ändå kollar jag sms et hundra gånger och räknar baklänges när jag måste åka.....! Bilen ska parkeras, bagage checkas in igenom säkerhets kontrollen och latte ska inhandlas.. Inrikes måste man checka in 30 min innan avgång, dvs 06.45 Alla är trötta och tysta, ingen pratar. Alla sitter som en tyst klass och sneglar på iphonen, ipaden och ilandsproblemen. Efter säkerhets kontrollen syns ingen flygplans personal. Flyget står parkerat utanför. Ingen stress här inte... Bara att vänta..... Vänta.... Och väääääääänta!

Och sedan plötsligt så händer det!

Flygpersonalen kommer gående, det betyder incheckning. Då händer det något med den tysta klassen. Alla kastar

sig upp och fram mot disken. Iphoner, ipadar och ilandsproblemen bara försvinner och alla står nu och stampar som packade sillar. 

Detta trots att vi alla har en bokad plats på planet!

Och när väl det ropas ut i högtalarna att

Det är dax för ombordstigning ...DÅ är det brottom! Snabbt ska man dra sitt bordingkort och gå mot planet. Eller halvspringa.... Sakar man efter riskerar man en hälsena eller två.. Likt en skrämd flock gnuer beger sig alla på planet.. Väl på planet fortsätter hetsen... Brottom brottom.. Alla ska sitta på "sina" platser, kavajer ska upp, väskor under stolen. Stressade flygvärdinor hovar ner folk på sätena och stressen är total eftersom att tider är Ā-O! När väl alla är på plats, alla väskor under stolen alla mobiler avstängda.. Hör man från Kaptenen:

- Godmorgon detta är från cockpit ( hur man nu lyckades få med både cock och pit i samma ord.....!)

Vi är lite sena men vi gör allt vi kan och ska försöka flyga in lite tid.

Seriöst!!!! Sena????!!! Nää vi är inte ett dugg sena, vi har kollat boknings sms sedan en vecka tillbaka, räknat baklänges för att komma i tid. Sprungit på planet med hjärtat i halsgropen och blivit nerkastade i sätena. Så nej nej nej.... VI är inte sena!!!!! Och vadå flyga in tid?! Vi ska idag trimma planet eller.... Det tar alltid 65 min att flyga till Bromma plus minus 5 min beroende på vind. Men idag har vi fått en super kapten som kan flyga upp oss på 35 min????! Seriöst... Nää kaptenen från cockpit säg som det är: du hade räknat fel, kom försent till jobb men försöker få bonuspoäng genom att påstå att DU kan flyga planet snabbare än alla alla! Cockpit..... Det hör man ju på namnet att man inte ska lita på något som kommer från cock- pit!!

/Carro

Av Caroline Nilsson - 13 mars 2016 20:30

Eftersom att det alltid piper på mig i säkerhets kontrollen på Bromma blev jag väldigt glad när jag denna dagen stod i kön och upptäckte en ny kontrollant. Och ja han såg definitivt bra ut. Han tar jag! Byte snabbt kö så jag kom i snygga killens kö. Ska jag ändå bli visiterad kan jag ju förena nytta med nöje..

Stod fint och väntade på min tur, klev igenom och japp det pep. På ren reflex ställer jag mig med armarna ut. Då säger den snygga kontrollanten:

- om du väntar ett ögonblick så kommer min kollega och visiterar dig


What!!!! Nää detta var sannerligen inte min plan. Jaja där stod jag och väntade på att lilla sura tjejen skulle komma och visitera mig. Och... När jag tittar bort mot henne står hon upptagen med att visitera en kille!!!!!! Va f- n hur funkar detta???!

Jag frågade snygga killen:

- Ursäkta men varför för hon visitera killar men du får inte visitera tjejer?

- Så är det bestämmt. Killar får inte visitera tjejer men tjejer får visitera killar.

- Men det är ju diskriminering!!

Den snygga killen bara skrattade.

Jag tyckte inte alls att det var speciellt kul! Hur kan de va så här! Detta är minsann grov diskriminering!! Jag har blivit diskriminerad. Å hur funkar det egentligen om snygga killen nu hade vart hypotetiskt homosexuell.. Hade han då fått visitera andra killar?????

Besviken och diskrimminerad och alldeles utlämnad till den sura tjejen!!!!!! Grrrrrrrrr

/Carro

Ovido - Quiz & Flashcards