Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Caroline Nilsson - 14 mars 2016 21:00

Kaptenen/Styrman kommunicerar med flygvärdinorna genom att prata i all anropet eller i telefon. Och när man precis håller på och borda så säger någon från cockpit massa siffror så att värdinnorna kan räkna att ingen gått vilse på flygplatsen..

Då säger dom tex. 87 vuxna 15 barn och 2 elefanter........ Elefanter......!

Jag satt där och tänkte och tänkte. Vad är elefanter...? Är det någon som har ett extra stort handbagage eller vad. Jag och Klas som jag flög med satt och skämta och skratta och försökte räkna ut vad det var... 

Då kommer det 2 personer som är str XXXXXXXXXL... Dom får två sätten var.. Jag och Klas tittar på varandra och har svårt att hålla oss för skratt..

Nää du skojar... Inte kallar dom stora människor för elefanter.....!!

Jaja det gick ett par flygturer och ibland var det elefanter och ibland inte.

Sedan kom det en tur till med elefanter och jag tänkte att jag nog måste fråga.

Så jag frågade en av flygvärdinorna

- ursäkta men vad menas med elefanter?

- Elefanter.....?! Svarade hon väldigt konfunderande 

- Ja du vet när man Bordar planet så säger kaptenen ibland..

56 vuxna, 13 barn och 2 elefanter.

- ASGARV..... Infants. Dom säger infants..

Oki oki jag gav henne veckans garv... Jag bjuder på det. Det var dessutom en av de trevligaste värdinnorna så oki oki oki...

Men....! 

Varför säger man två ord på svenska och ett på engelska? Vuxna barn och infants.. Adult children spädbarn ....

Hmmm kan inte riktigt släppa detta! Och är det nu så att man vill koda ordet spädbarn.. Varför inte koda det ordentligt. Typ vuxna barn och CODE RED!!! Hörde alla CODE RED!!!!!!


/Carro

Av Caroline Nilsson - 14 mars 2016 20:30

Denna gången hade jag dansken och Farbror J som resesällskap. Eftersom att vi var sena på planet blev vi väldigt glada när vi ändå hamnade sidan om varann. Dansken och farbror J hamnade sidan om varann och jag på andra sidan gången sidan om en blond tjej som verkade känna personerna som satt längst fram.

Jaja vi va på plats och allt verkade lugnt ..... Men då hör man någon väldigt högljudd människa komma längs gången.. Då kommer en tjej ca 150 cm lång och typ lika bred... PustandEs och stånkandes och pratandes högt ( hon hade någon form av bokstavs kombination.. Förmodligen lååång) Vi satt långt fram i planet och hon kom närmre och närmre å då... Flygvärdinnan kommer och frågar om Farbror J kan flytta sig eftersom att platsen den stånkande tjejen skulle sitta på var en nöditgång. Artig som han är sa han ja och lämnade dansken till sitt öde sidan om den stånkande tjejen. Såg hur dansken bara försvann.... Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.... Jag satt ju på andra sidan...

Men en det slutar inte här... Då kommer det en kille med assistent han oxå ganska högljudd och de enda platserna som nu är lediga på planet är de 2 allra längst fram, där man åker bak och fram... Och det var ju oxå näduttgång så där fick inte killen med assistent sitta då kommer Flygvärdinnan och frågar mig och tjejen som sitter sidan om mig om vi kan flytta längst fram. Hon blir inte så ledsen Eftersom att hon verkar känna personerna som sitter där... Jaja så hamnar vi alltså längst fram i planet och får åka bakoch fram.. Jag hamnar mitt emot en äldre gubbe... Han ser inte speciellt glad ut över att ha fått sällskap av mig. Jag tittar tillbaka surt... Men jäklar vad jag känner igen gubben.... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa det är ju Clabbe af geijerstam.. Attans. Han verkar tycka att han är lite bättre än mig och kända människor fÅr man ju som bekant i te

Titta på. O..K..E...Y! Var ska jag titta då, han sitter ju mitt emot mig. Å varför är han tuff han var ju typ kändis innan jag föddes, hade det inte vart för att jag sett han i idoljuryn hade jag ju i te vetat vem han var... Å ingen tidning och ingenting...

Hjälp!

Försöker få kontakt med dansken som nu ligger slickad i fosterställning längs vägen sidan om dn stånkande tjejen som talar väldigt högt om att hon har ont i nacken... Kissat på sig när hon åkte ambulans... Etc....

Alltså hur

Kunde det bli så här?! Vi satt långt fram i planet eftersom att detta är den delen av planet som är den lugna avdelningen. Men nu har den uppenbarligen blivit EN ANNAN

DEL PLANET.

Så ska planet lyfta och då inser jag nästa problem.... Jag får hålla emot väldig mycket

Med benen... För om jag kasar ner hamnar jag i skrevet på Clabbe!!! Å var ska jag titta??! Nej titta inte i skrevet!!!!! Å nej titta inte han i ögonen, han är ju känd??? 

Å dansken går det inte att få kontakt med med den slickade positionenhan har . Farbror J är årsmodell äldre och..... Han sover!!!!!!!

OKEY!!!!!! Bara58 min och 42 sekunder. Å snälla störta inte. Jag vill verkligen inte hamna i skrevet på Clabbe!!!!!


En timme kan kännas väldigt lång när man sitter i EN ANNAN DEL AV PLANET!!!!

/Carro

Ovido - Quiz & Flashcards