Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

Säkerhetskontrollen (flyttad från aviator tur och retur)

Av Caroline Nilsson - 11 mars 2016 22:00

Detta är ett moment som är direkt jobbigt att gå igenom... Att stå i kö ta av sig halvnaken, lägga allt man tänker ta med sig på ett band, bli mött av sura kontrollanter som tycker livet i allmänhet är bittert och älskar att jävlas med folk. Att jävlas med trötta människor som kl 06.00 på morgonen bara vill komma på planet så att man kan få somna mot en kall hård flyplansvägg....!


Det finns några grundläggande fakta man måste veta om innan man stegar mot säkerhetskontrollen. Här kommer några exempel på saker man inte får lov att ha med sig genom säkerhetskontrollen:

K-pistar

Pistol

Gevär

Knivar

Lie

Ishackor

Handgranater

Nagelfilar


Nagelfilar hallå!!!!! Hur kunde dom hamna på samma lista som handgranater.. 

- attans jag glömde min k- pist men har nog en nagelfil liggande här någonstans.....!

Å vadå ishackor... 

- jag ska på ett viktigt affärsmöte i sthlm, men jag åker inte utan mina ishackor....!!

Och är det ens lagligt att ha k- pistar hemma???????!!!

Och nagelfilar hur i hela h-e kommer nagelfilar på samma lista???!

Väntar fortfarande på rubriker i Aftonbladet som:

- Svenska försvaret utökar sin beredskap med ..... Nagelfilar....!!!! 

What the f-k.. Vad ska man göra med nagelfilar? Och var hittar man nagelfilar som som håller till något annat än på sin höjd fila kanten på 3-4 naglar. Nää hörni, svenska försvaret vet något som vi inte vet….!


/Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ip...

Ovido - Quiz & Flashcards