Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Baka, hjärnkirurgi???!

Av Caroline Nilsson - 12 mars 2016 21:14

Påsk och jag skulle ta tillfället i akt att baka lite. Jaf tycker nämligen att det kan vara ganska kul att baka men är inte själv så glad för kakor så jag tänkte att jag bakar lite kakor och gör lite fina påsk arrangemang och ger bort till nära och kära istället för att köpa gamalt godis som alla butiker letat fram och rear ut. Hur många gånger har man inte fått ägg md äckligt godis som ligger kvar i de där äggen tills de nästan går ut själv.

Så jag planerade att göra lite kokostoppar, nötkakor och biskvier. Och alltså nötkakor är ju inte speciellt svårt att göra, mala nötter i med resterande ingridienser........ sen står det i receptet, forma till toppar. Alltså hur formar man toppar???!!!!! Provade att forma med händerna men det blev liksom mer en misslyckad boll.. Försökt att forma med två skedar som man vänder med baksidan mot varandra. Nja det gick ju sådär va. Provade att ta upp smet på skeden och liksom kasta i plåten med lite kraft men det såg mer ut som något som vart påkört.

Jag tittade på bilden i recetet och försökte om och om igen, utan resultat. Läste raden om och om igen ifall jag missat någon ledtråd men det stod klart och tydligt

-FORMA TILL TOPPAR

Men det står inte hur. Hur formar man en topp. Och i vilken klass lärde man sig det?!

Ja jag testade om och om igen men inte blev de några jäkla toppar. Letade i alla skåp om jag hade något som skulle kunna fungera som mall, men icke. 

Jag gjorde helt enkelt så att jag gjorde lite olika varianter, formade några med händerna, formade några med skedar och kastade några med kraft ner i plåten..........

Sen var de ju de hära kokostopparna..... den här smeten är nämligen lit sprödare. Ja och hur gör man KOKOSTOPPAR!!!!!!

Alltså smaken är ju viktig men hur goda kokostoppar man än gör å ser de ju inte så aptitliga ut om det ser ut som något som är påkört!!!!

När man tittar på Tina och Leila och allt vad dom heter så ser de ju så enkelt ut. Chop chop så är det klart.

Detta är falsk marknadsföring. Det är inte bara chop chop.. Detta kräver tålamod, tålamod och tålamod...

Ja det är faktiskt näst intill omöjligt. 

Detta borde man kanske nämna i såna bakprogram, man kanske bara kan lägga till en liten text i slutet som säger

- När ni provar detta hemma kommer det INTE att vara så lätt som det ser ut..

Nää jag Tina och Leila blir aldrig en trio., det är något som är helt säkert.

Och gu nåde den som inte äter mina kakor med andakt ty dom är gjorda med blod,svett, tårar och MASSOR med kärlek (fast att dom ser ut som påkörda kycklingar)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ip...

Ovido - Quiz & Flashcards