Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Djävulsbacken

Av Caroline Nilsson - 12 mars 2016 21:19

Jag och Lunkan går i löpkurs/löpgrupp var måndag och torsdag, Vi var med löpgruppen och backtränade... Jag höll på att typ dö så fast besluten att ta lite mer backträning på egen hand begav jag och Lunkan oss till just den backen... djävulsbacken...!

Löprundan började fint, solen var på väg att gå ner och det var vår i luften, helt enkelt en perfekt kväll för en joggingtur. Vi begav oss genom skogen, förbi en stor äng. På ängen stod det ett gäng rådjur alldeles stilla och betade eller vad nu rådjur gör? Blev alldeles full i skratt för mig själv när jag tänkte att det borde va tvärtom. Jag och Lunkan som stod stilla och ett gäng rådjur som skuttade förbi. Då hade vi ju typ sagt

-Titta rådjuren

Nu var det ombytta roller och förmodligen sa något av rådjuren:

-Kolla idioterna!

Japp så var det nog. I alla fall ner för pålsjöbacken, en lång härlig backe, när den går nedför alltså:-)

Väl nere så var vi där.......vid djävulsbacken....!




Vi stannade och gjorde en plan, Lunkan hade ont i knäet och ville köra lite som kändes bra (visst Lunkan...) Jag hade redan en plan. 2 gånger skulle jag springa hela backen upp, inte öka inte köra intervall, bara upp.

Backen är lång... jätte lång...

Första halvan är inga problem men sen kommer dom krypande.. problemen, när man har en tredjedel av backen kvar känner man en påtaglig syrebrist, flåset hörs högt och tydligt och benen är tunga..

Någon/något bara susar förbli mig, jag blev sådär överaskad/rädd så man bara rycker till i hela kroppen...

Jo visst en av 5 grabbar med ben upp till mina axlar bara susade upp för backen om och om igen... Hua... Långa ben, fita och stora fötter bara swishade dom upp för backen om och om igen. Visst är det orättvisst där kämpade jag för kung och fosterland och så kommer dessa svenska kenyaner liknande varelser och sussar om en... så att man till ock med blir rädd...

Nåväl efter den överaskande omkörningen fortsatte jag kämpa med den j-a backen. Andra gången jag skulle upp sa jag till Lundgren 

- Ahh de värsta som kan hända är att jag svimmar av syrebrist nu ska jag upp en andra gång!

Sagt och gjort, tog mig upp en andra gång (klarade nämligen inte riktigt två gånger sist vi var där..)

Svårt det där med backar.. lite fart måste man ju ha men samtidigt kan man inte ta ut sig för mycket i början för då orkar man inte hela vägen och andningen.... borde det inte finnas strategiskt utplacerade syrgastuber på löp stråk och i djävulsbacken.....!

Är ju lite väl tungt och konka med sig egna tuber...


Efter backen travade vi fint hemåt. Perfekt runda och sååå nöjda.

Faktum är. Jag är verken född i afrika, inte med två meter långa ben, inte med endast 50kg i kroppsvikt, inte heller med 45or i skor. Men det är just det som är grejen att det är JAG som kämpar i backarna och JAG som jobbar på flåset.

And at the end of the day: Kan JAG luta mig tillbaka och vara nöjd med att ha sprungit en mil eller som idag besegrat djävulsbacken.



 p.s Som Sally Satesson sa:

- Det går inte att bromsa sig upp för en uppförsbacke;-)


/Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ip...

Ovido - Quiz & Flashcards