Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Den döende svanen

Av Caroline Nilsson - 12 mars 2016 21:21

Löpträning stod idag på schemat med löpgruppen. Hem från jobb, i träningskläderna och två kokta ägg och en banan senare kastade jag mig iväg. Idag var en sån dag när man kommer hem från jobb och är helt slut och egentligen vill bädda ner sig på soffan och ta en powernap på x antal timmar. Men icke! Bara att sparka sig i baken och bege sig iväg.

Väl på plats samlades vi och begav oss mot pålsjö, 1,5 km är det dit. Ledarna kallar det uppvärmnings sträcka jag kallar det en lagom sträcka..

Väl där så skulle vi göra olika löpteknikövningar. Likt barn i skolan stod vi lydigt på en lång rad och gjorde vad vi blev tillsagda. Vi började med att träna på att skjuta fram höften/ bäckenet. Detta tränar jag ju alltid på när jag springer eftersom att pedagogiska Nina gett mig super bra tips på detta. Men när man står där på en rad, är det inte helt lätt. För hur egentligen.... Alltså hur egentligen skjuter man fram bäckenet utan att skjuta fram resten av kroppen, den sitter ju liksom ihop. Kroppen alltså.

Nåväl där stod vi på rad och sköt bäcken, fint.

Sedan gick vi på led och gjorde diverse övningar, gick på hälarna, gick på tårna, hoppade indianhopp, hoppade i sidled. Och självklart gjorde vi UTFALL. Det här är alla ledares favorit... Denna gången med armarna sträckta rakt upp. Åhhhhhh ja sträckte allt vad jag kunde och första ledaren jag passerade sa

-STRÄCK på armarna

Ååå jag sträckte fortfarande allt vad jag kunde..

Andra ledaren jag passerade sa

- STRÄCK på armarna

Meh.... Sträcker ju allt vad jag kan!!!!!!

Tredje ledaren jag passerade sa jag

- oj oj vad jag sträcker på armarna!!!

Jag måste vara sträcka på armarna handikappad eller nåt?!


Våra övningar fortsatte och vi lydde fint, eller nja möjligen med några små försök till undanflykter..

Så kom dom....

Sådär jag då ska vi göra groddhopp 100m

Är detta ett skämt tänkte jag... Är det inte sånt man gör med små barn?!

Jajaja bara att göra då. Sara den ena ledaren visar hur detta ska gå till. Man böjer sig ner, armarna mellan fötterna för att sedan kasta sig fram samtidigt som man rättar ut kroppen liksom...

Å tjena..... Detta var jobbigt kom jag på efter 2 hopp och hur många kan det vara kvar på 100 m? Oh My.....

Och hur såg vi ut då?! Någon av killarna var helt grymma, hoppade nästan upp i trädet liksom. Lundgren hon tog liksom sats med brösten... Och hur såg jag ut då?! Kände mig lite som en döende svan med typ bruten hals eller en grodds som blivit påkörd på halva kroppen så den liksom är halvlam... Och ja så var det nog jag såg ut. Herregud vad man ska utsättas för.

Och ha då i åtanke att min mamma försökte få mig att bli både balettdansös och konståkare.. Herregud hur tänkte hon där? Hur i allsindar tänkte hon där... Seriöst! 

Nåväl här slapp vi ju förvisso ha plastisock och rosa tyll tjol. Men jag tycker verkligen inte att det är kul med såna här övningar. Jag önskar verkligen att jag hade tyckt det men jag tappar fokus helt... Varför kan man inte bara springa idioten, ormen eller något annat skit jobbigt så man inte behöver bli påmind hur obotligt orörlig man är?! 

Men.......... Vilken jäkla träningsvärk sen då..

Läste på Facebook att någon av de andra deltagarna hade träningsvärk, Gud vad klent tänkte jag. Det värsta är att jag tänkte verkligen det.

Sen tog det väl någon liten timme SEN började jag få träningsvärken från helvetet..

Hur är detta möjligt? Vi gjorde ju barnövningar...

Och grodorna......

Har dom alltid träningsvärk eller......... Permenent mjölksyra!!!


Jag är i alla fall idag vid 30 års ålder helt säker på att jag aldrig kommer att bli verken konståkare, balettdansös eller GRODHOPPARE!

Jag kommer möjligtvis att kunna få någon form av huvudroll i någon uppsättning av den döende svanen...


/ Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ip...

Ovido - Quiz & Flashcards