Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Springtime 2013

Av Caroline Nilsson - 12 mars 2016 21:21

Ja så närmade sig dagen men stormsteg som vi hade "sett" fram emot... SPRINGTIME:-)

Allt var planerat in i minsta detalj: Morgonen skulle börja med att jag åkte till stallet och på vägen tillbaka skulle jag handla vit bröd med mig hem. Lundgren skulle komma hem till mig och vi skulle äta vita ostmackor och ladda upp med celsius, bege oss ner till stan i god tid och vi skulle värma upp minst 2km innan starten gick kl 15.00

Och här kommer hur verkligheten såg ut:

Nilsson klocka ringde 07.00, åt snabbt lite yougurt och musli och begav mig till stallet. Vid ett ofokuserat ögonblick fick fölet in en klockren spark med 2/2 bakben rakt på höger lårmuskel. Aj som satans in i helvete.... att ett så gulligt litet föl kan göra så ont.. kände riktigt hur muskeln brast och lårkakan stod och knakade på dörren.... Jahaaaappp det var det Springtimet..........

Förmidagen fortsatte precis som den börjat, stress och inte enligt plan.... alls..... Det var faktiskt ingen rolig förmiddag alls. Så springtime var iksom struket. Jag hann ens inte kontakta Lunkan för att berätta att vår dag gått i kras, slutligen lyckades jag svara när hon ringde och fick tyvärr säga som det var.. Klockan var nu 13.00 ont i benet...... och kaos......

När klockan var 13.30 så blev det så bestämmt att jag skulle springa ändå! Å benet, som gör ont som satan.. kommer detta att gå?!

Hem fort som bara den, kastade mig i duschen, drack en proteindrink samtidigt som jag försökte arangera håret. Benet fortsatte att svullna, måste smörja med något.... attans ingenting hemma.. då kom jag på att jag hade en tub xyloproct.. läste på baksidan -avsvällande.....taget!!!!

Nu känner jag kanske att jag måste få förklara varför jag har en tup xyloproct hemma... 

Jo detta är nämligen den ända salva som hjälper för påsar under ögonen!

Nåväl kastade allt i en väska och stressade in till stan. Möte upp Lunkan på hennes jobb, hetsåt algrens bilar och Celsius...

Jag sa till Lundgren

-Alltså jag vet inte om jag kommer att fixa att springa, har ruskigt ont i mitt ben nu...

- Det gör ju bara ont när du rör muskeln..

Ah f-n Lundgren och lårmuskeln rör man ju inte så ofta när man springer. ELLER???!

Jaja bara att testa man kan ju i alla fall inte dö av att springa med en svällade lårkaka.


Ner mot starten och vi hann då inte värma upp... Trängde oss fram i startgrupp2... Man måste nämligen stå där om man som jag... inte är en elitlöpare. Då kommer det nämligen att vara massa folk på banan hela loppet och målet kommer dessutom att stå kvar när man går i mål;-)


Starten gick och vi begav oss iväg. Lunkan med pappa Ronny som hare och jag med min lårkaka... aj aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj.aj

AJ vad de kändes. jag försökte tänka på någon annat men hade i ärlighetens namn lite svårt att fokusera.

Pålsjöbacken kändes som rena barnleken. Tack löpgruppen för backträningen! Men det var varmt...varmt.. varmt.. och törsten var enorm. Jag låg på ett bra tempo och halvtiden var 31 min. YES tänkte jag, jag kan springa ikapp denna minuten. Känslan var underbar och jag försökte verkligen att trycka på.

Men värmen var riktgt jobbig och munen torr som ett slipppaper, rysningarna gick ända upp i nacken. Jaha tänkte jag... kommer jag att svimma, tittade mig omkring, ja det är mkt folk då är det väl någon som tar hand om mig.

Jag svimmade inte men tappade minuterna och sista kilometern fick jag verkligen kämpa. Kämpa med lårkaka och törst. Gick in i mål på 1.03.59 Det var ju inte helt som jag ville men DETTA ÄR MITT REKORD!!!!!!!!!!!!

Efter en förmiddag som blev allt annat än planerat. Lunkan stod i mål och gav mig en halv banan, Banan är typ det godaste som finns när man sprungit lopp. Vi begav oss med raska steg mot vattenbordet och drack sisådär 7 glas vatten. Vilken underbar dryck!!!!!!

Lundgren hade gått i mål på 59.58 Ha jag var misann inte långt borta, börjar bli farligt för dig Lunkan:-)


Alla dagar blir ju inte som man planerat men at the end of the day så är dom ganska bra ändå!






p.s på Lördag ska jag tydligen springa göteborgsvarvet: Håll i hatten;-)


/Carro

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Nilsson - 20 mars 2016 19:20

Hade väl lite på skoj sakt hela året att jag skulle springa Helsingborgs Marathon men handen på hjärtat... Det fanns nog inte så mycket substans till uttalandet. Jag tvångsspringer ju lite gran, är ganska dålig men älskar verkligen duktighetskänslan ...

Av Caroline Nilsson - 18 mars 2016 21:00

Saker och ting går ju uppenbarligen framåt och allt moderniseras. Tid är pengar på alla håll och detta har uppenbarligen flygbolagen anammat... För ca 13 år sedan flög jag ca 10 ggr om året. Då var det tre flygvärdinor som stod ute i gången. En fram,...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

Jobbiga! De följande ca första 10 sättens som följer är också mötes människor/ pendlarplatser. Dvs att främre delen av planet är alltså den lugna delen och är planet inte fullt så är det störst chans att man på denna delen får sitta ensam på sättet...

Av Caroline Nilsson - 16 mars 2016 21:00

En arbetskompis till mig Farbror J är med och jobbar på Gotland ibland, typ 5 gånger om året. Han har själv vart pilot med eget litet flygplan och lär mig allt möjligt om flyg. Vissa saker är nyttig kuriosa och vissa saker ... Hade kanske vart bättre...

Av Caroline Nilsson - 15 mars 2016 21:00

bland så händer det att man inte lyckas komma på planet i tid.. dvs så i tid att man kan välja sin plats. Så hände denna morgon. Jag fick sitta ytterst mot gången sidan om en välklädd man i kavaj som satt vid fönstret. Han var fullt fokuserad på Ip...

Ovido - Quiz & Flashcards